Eur J Pediatr Surg 1991; 1(4): 242-243
DOI: 10.1055/s-2008-1042498
Case report

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Cholestasis Caused by Biliary Botryoid Sarcoma

V. N. Perisic1 , E. R. Howard2 , T.  Mihailovic1 , G.  Vujanic1 , D.  Milovanovic1 , P.  Ivanovski
  • 1Mother and Child Health Institute, Novi Beograd, Yugoslavia
  • 2Department of Paediatric Surgery, King's College Hospital, London, U.K.
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Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

A 4-year-old boy with a short history of jaundice and hepatomegaly was studied by endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP) and percutaneous transhepatic cholangiography (PTC). A large obstructing choledochal tumour was found at the level of cystic duct insertion and at surgery, a botryoid sarcoma was removed. Subsequent cytotoxic therapy was complicated by persistent dilatation of the extrahepatic bile ducts which necessitated eventual excision. There was no evidence of persistent tumour.

Zusammenfassung

Ein 4 Jahre alter Junge wurde mittels endoskopischer retrograder Cholangiopankreatographie (ERCP) und perkutaner transhepatischer Cholangiographie (PTC) untersucht. Er wies einen kurzen Krankheitsverlauf mit Gelbsucht und Hepatomegalie auf. Es wurde ein großer obstruierender Tumor des Choledochus am Ansatz des Zystikuskanals gefunden. In der Chirurgischen Abteilung wurde ein Sarcoma Botryoides entfernt. Die nachfolgende zytostatische Therapie wurde durch eine persistierende Erweiterung des extrahepatischen Gallenganges kompliziert, so daß eine Exzision erforderlich wurde. Es konnte jedoch kein Tumor mehr nachgewiesen werden.