Dtsch Med Wochenschr 2011; 136(17): 896
DOI: 10.1055/s-0031-1275824
Pro & contra | Commentary
Onkologie, Chirurgie
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Metastasenchirurgie bei neuroendokrinen Tumoren – pro

Resection of metastases in neuroendocrine tumors: proW. T. Knoefel1 , A. Raffel1
  • 1Klinik für Allgemein-, Viszeral- und Kinderchirurgie, Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Further Information

Publication History

Publication Date:
26 April 2011 (online)

Literatur

  • 1 Arnold R. et al . Placebo-controlled, double-blind, prospective, randomized study of the effect of octreotide LAR in the control of tumor growth in pat. with metastatic neuroendocrine midgut tumors.  J Clin Oncol. 2009;  27 4656-4663
  • 2 Fürst G. et al . Portal vein embolization and autologous CD133+ bone marrow stem cells for liver regeneration.  Radiology. 2007;  243 171-179
  • 3 Plöckinger U. et al . Guidelines for the Diagnosis and Treatment of neuroendocrine Gastrointestinal Tumors.  Neuroendocrinology. 2004;  80 394-424
  • 4 Steinmüller T. et al . Consensus Guidelines for the Management of Patients with Liver Metastases from Digestive (Neuro)endocrine Tumors.  Neuroendocrinology. 2008;  87 47-62
  • 5 Touzios J. et al . Neuroendocrine hepatic metastases: does aggressive management improce survival?.  Ann Surg. 2005;  241 776-783

Prof. Dr. W. T. Knoefel

Klinik für Allgemein-, Viszeral- und Kinderchirurgie
Universitätsklinikum Düsseldorf

Moorenstr. 5

40005 Düsseldorf

Email: knoefel@med.uni-duesseldorf.de