Thromb Haemost 1982; 48(02): 190-195
DOI: 10.1055/s-0038-1657254
Original Article
Schattauer GmbH Stuttgart

Sequential Treatment of Deep Leg Vein Thrombosis with Porcine Plasmin and Low Dose Streptokinase

G A Marbet
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Eichlisberger
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
F Duckert
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
M A de Silva
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L Biland
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L K Widmer
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Ritz
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
H E Schmitt
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
› Author Affiliations
Further Information

Publication History

Received 14 January 1982

Accepted 18 August 1982

Publication Date:
13 July 2018 (online)

Summary

Sequential treatment of deep leg vein thrombosis with porcine plasmin and low dose streptokinase (10,000-20,000 U/h) produces strong systemic fibrinolysis as demonstrated by the sustained decrease of euglobulin lysis time, of thromboplastin time values in percent, fibrinogen and factor V levels. There is a statistically significant negative correlation between thrombolytic results and euglobulin lysis time. Treatment periods below 3 days are unlikely to give satisfactory results. Occluded vein segments with an apparent median age of 4 days including thrombi older than 10 days (20% of cases) are cleared with an average chance of 50%. Complete dissolution of all thrombi proximal to the crural veins has been demonstrated in 47/114 = 41.2%, some thrombolytic effect in 31/114 = 27.2% and treatment failure in 36/114 = 31.6%. The data favour laboratory monitoring of thrombolytic therapy.

 
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