Dtsch Med Wochenschr 1968; 93(19): 954-957
DOI: 10.1055/s-0028-1105171
© Georg Thieme Verlag, Stuttgart

Staphylokokkeninfektionen in einem amerikanischen Universitäts-Krankenhaus

Staphylococcal infections in an American University HospitalD. Gröschel
  • Department of Microbiology, School of Medicine, Temple University Health Sciences Center, Philadelphia, Pa., U.S.A.
Further Information

Publication History

Publication Date:
16 April 2009 (online)

Zusammenfassung

Anhand statistischen Materials des Infektionskontrollkomitees eines großen amerikanischen Universitäts-Krankenhauses wird auf das epidemische Verhalten des Staphylokokkenhospitalismus während der letzten zwölf Jahre hingewiesen. Fortlaufende Überprüfung der infizierten Fälle wird empfohlen, um natürliche Änderungen in Virulenz und Ausbreitungsfähigkeit gewisser Bakterien, Nachlässigkeit in Asepsis und Antisepsis sowie ungerechtfertigte Antibiotikatherapie frühzeitig aufzuspüren.

Summary

Statistics of cross-infection at the hospitals of Temple University are reviewed. Since 1956 almost 4,000 cases of staphylococcal infections have been investigated (about a quarter of a million patients hospitalized in this period; 120,000 surgical procedures). Comparing the periods 1956—1958 and 1963—1965 in the Obstetrical Department there had since the introduction of the rooming-in system been a reduction in the infection rate of newborns with staphylococcal phage type 80/81 from 75% to 8.7%. Repeated examination of all infected cases is suggested in order to discover spontaneous changes in virulence and spread of certain bacteria, and elicit the failures of proper asepsis and antisepsis and any unjustified administration of antibiotics.

Resumen

Infecciones estafilocócicas en un hospital universitario norteamericano

A base del material estadístico del comité de control de las infecciones de un hospital universitario norteamericano grande se señala el comportamiento epidémico del hospitalismo estafilocócico durante los últimos diez años. Se recomienda la revisión continua de los casos infectados con objeto de descubrir precozmente las variaciones naturales de la virulencia y facultad de propagación de algunas bacterias, la negligencia en la asepsia y antisepsia, así como el tratamiento antibiótico injustificado.

    >