Rofo
DOI: 10.1055/a-2262-8411
Review

Bone Reporting and Data System (Bone-RADS) and Other Proposed Practice Guidelines for Reporting Bone Tumors

Bone Reporting and Data System (Bone-RADS) und andere vorgeschlagene Praxisleitlinien für die Meldung von Knochentumoren
Ali Ghasemi
Russell H. Morgan Department of Radiology and Radiological Sciences, Johns Hopkins Medical Institutions Campus, Baltimore, United States
,
Shivani Ahlawat
Russell H. Morgan Department of Radiology and Radiological Sciences, Johns Hopkins Medical Institutions Campus, Baltimore, United States
› Author Affiliations

Abstract

Background The purpose of this article is to review the different bone tumor radiology reporting systems [Bone Reporting and Data System (Bone-RADS), Osseous Tumor Reporting and Data System (OT-RADS), Solitary Bone Tumor Imaging Reporting and Data System (BTI-RADS), and Radiological Evaluation Score for Bone Tumors (REST)] and summarize their advantages and disadvantages.

Methods A selective search of PubMed was performed for literature regarding the definition and discussion of bone tumor reporting systems. No time frame was selected, but the search was particularly focused on current literature on musculoskeletal radiology lexicon.

Results To date, four major reporting systems has been proposed to standardize and systematize the reporting of imaging studies of bone tumors: Bone-RADS, OT-RADS, BTI-RADS, and REST. Both Bone-RADS and OT-RADS aid in the characterization and management of bone lesions on CT and MRI. OT-RADS and REST can be applied to MRI and radiography, respectively.

Conclusion Radiologists play a central role in the detection and characterization of asymptomatic (or incidentally detected) and symptomatic bone tumors. There are several existing bone tumor reporting systems with various advantages and disadvantages including emphasis on lesion characterization as well as management of incidentally detected bone lesions.

Key Points

  1. Four bone tumor reporting systems have been proposed thus far.

  2. Bone-RADS guides management of incidental bone lesions on CT and MRI.

  3. OT-RADS guides management of bone lesions on MRI with high accuracy.

  4. BTI-RADS classifies bone tumors on CT and MRI.

Zusammenfassung

Hintergrund Der Zweck dieses Artikels ist es, die verschiedenen Befundungssysteme für Knochentumorradiologie [Bone Reporting and Data System (Bone-RADS), Osseous Tumor Reporting and Data System (OT-RADS), Solitary Bone Tumor Imaging Reporting and Data System (BTI-RADS) und Radiological Evaluation Score for Bone Tumors (REST)] zu überprüfen und ihre Vor- und Nachteile zusammenzufassen.

Methode PubMed wurde selektiv nach Literatur zur Definition und Diskussion von Knochentumormeldesystemen durchsucht. Es wurde kein Zeitrahmen gewählt, aber die Suche konzentrierte sich insbesondere auf die aktuelle Literatur zum muskuloskelettalen Radiologielexikon.

Ergebnisse und Schlussfolgerung Bisher wurden vier große Berichtssysteme vorgeschlagen, um die Berichterstattung über bildgebende Untersuchungen von Knochentumoren zu standardisieren und zu systematisieren: Bone Reporting and Data System (Bone-RADS), Osseous Tumor Reporting and Data System (OT-RADS), Solitary Bone Tumor Imaging Reporting and Data System (BTI-RADS) und Radiological Evaluation Score for Bone Tumors (REST). Sowohl Bone-RADS als auch OT-RADS helfen bei der Charakterisierung und Behandlung von Knochenläsionen im CT und MRT. OT-RADS und REST können auf MRT bzw. Röntgen angewendet werden.

Kernaussagen

Radiologen spielen eine zentrale Rolle bei der Erkennung und Charakterisierung von asymptomatischen (oder zufällig entdeckten) und symptomatischen Knochentumoren. Es gibt mehrere bestehende Systeme zur Befundung von Knochentumoren mit verschiedenen Vor- und Nachteilen, einschließlich des Schwerpunkts auf der Charakterisierung von Läsionen sowie der Behandlung von zufällig entdeckten Knochenläsionen.

Zitierweise

  • Ghasemi A, Ahlawat S, . Bone Reporting and Data System (Bone-RADS) and Other Proposed Practice Guidelines for Reporting Bone Tumors . Fortschr Röntgenstr 2024; DOI: 10.1055/a-2262-8411



Publication History

Received: 17 October 2023

Accepted after revision: 30 January 2024

Article published online:
15 March 2024

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