Klin Monbl Augenheilkd 2022; 239(10): 1197-1205
DOI: 10.1055/a-1930-7116
Experimentelle Studie

Safety of DIMS Spectacle Lenses and Atropine as Combination Therapy for Myopia Progression

Article in several languages: deutsch | English
1   Internationale Innovative Ophthalmochirurgie (I. I. O.), Düsseldorf, Deutschland
2   Institut für Experimentelle Ophthalmologie, Universität des Saarlandes, Homburg/Saar, Deutschland
,
Ann-Isabel Mattern
1   Internationale Innovative Ophthalmochirurgie (I. I. O.), Düsseldorf, Deutschland
,
Birte Graff
1   Internationale Innovative Ophthalmochirurgie (I. I. O.), Düsseldorf, Deutschland
2   Institut für Experimentelle Ophthalmologie, Universität des Saarlandes, Homburg/Saar, Deutschland
,
1   Internationale Innovative Ophthalmochirurgie (I. I. O.), Düsseldorf, Deutschland
2   Institut für Experimentelle Ophthalmologie, Universität des Saarlandes, Homburg/Saar, Deutschland
,
Achim Langenbucher
2   Institut für Experimentelle Ophthalmologie, Universität des Saarlandes, Homburg/Saar, Deutschland
,
3   Klinik für Augenheilkunde, Universitätsklinikum des Saarlandes UKS Homburg/Saar, Deutschland
,
Hartmut Schwahn
1   Internationale Innovative Ophthalmochirurgie (I. I. O.), Düsseldorf, Deutschland
› Author Affiliations

Abstract

Background The aim of this study was to evaluate traffic safety of Defocus Incorporated Multiple Segments (DIMS) spectacle lenses in combination therapy with atropine.

Patients and Methods 12 young adults (age: 24 – 45; 30,1 ± 5,7 years) were recruited to evaluate corrected distance visual acuity (CDVA), contrast sensitivity (CS; FrACT), glare sensitivity (Mesotest) under the influence of DIMS spectacle correction alone and combination therapy with 0,01% atropine.

Results When looking through the central area of the DIMS lens, far vision does not decrease due to the influence of atropine; influence of glare and atropine leads to a reduction of CDVA by 0.10 logMAR. When forced to look through the DIMS area, far vision is reduced by 0.09 logMAR due to the influence of atropine in the absence of glare; in the presence of glare, no further loss of visual acuity can be observed under the influence of atropine. Contrast vision with DIMS glasses is not altered by the effects of atropine. Concerning glare sensitivity, DIMS lenses did not show any visual impairment that would be relevant to vision and road safety. Additional atropinization does not affect glare sensitivity.

Conclusion DIMS spectacle lenses are safe for participation in road traffic and do not relevantly impair traffic safety, neither alone nor under the acute influence of 0,01% atropine.

Fazitbox

Bereits bekannt:

  • Niedrig dosiertes Atropin und spezielle Brillengläser stellen gängige Methoden zur Hemmung der Myopieprogression dar.

  • Bei nicht ausreichendem Therapieerfolg kann eine Kombination von Therapien sinnvoll sein.

  • Mögliche negative optische und sinnesphysiologische Effekte der Kombinationstherapie und deren Einfluss auf die Sicherheit im Straßenverkehr sind bisher ungeklärt.

Neu beschrieben:

  • In der Kombination von Brillengläsern mit DIMS-Technologie und 0,01% Atropin werden die zentralen Sehfunktionen nicht klinisch relevant eingeschränkt.

  • Die kurzzeitig in der Peripherie wahrnehmbaren optischen Effekte beeinflussen die grobe Objekterkennung nicht.

  • Eine Kombinationstherapie von DIMS und 0,01% Atropin ist als unbedenklich im Straßenverkehr anzusehen.



Publication History

Received: 25 March 2022

Accepted: 22 August 2022

Accepted Manuscript online:
25 August 2022

Article published online:
18 October 2022

© 2022. Thieme. All rights reserved.

Georg Thieme Verlag KG
Rüdigerstraße 14, 70469 Stuttgart, Germany

 
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